HIIT

Träningspassets upplägg kan variera, men oftast arbetar vi med 4-5 övningar i intervaller med kort vila emellan. Vila innan vi kör näst varv osv.

HIIT förbränner inte bara mer fett än andra träningsformer, utan det tar även längre tid för kroppen att återhämta sig vilket ökar fettförbränningen under ”hela dagen”

HIIT ökar ämnesomsättningen, detta ökar din fettförbränning ytterligare.
Studier visar tydligt att man förlorar mindre muskler med HIIT jämfört med traditionell motionsträning eller annan viktminskningsträning.
Det gör HIIT till det bästa valet om du vill deffa eller bara gå ned i vikt

HIIT ökar din syreupptagningsförmåga mer än annan konditionsträning. Det är därför man rekommenderar att varva intervall-löpning med långdistans om man vill förbättra sin kondition
Vissa studier visar på att HIIT har uppbyggande (anaboliska) effekter. Tränar du styrketräning i syfte att bygga muskler så kan HIIT vara ett bra alternativ eller komplement

*Träningspassen är 60 minuter.

*Kan du inte komma till mig, kommer jag till dig.
*Är det på annan ort tillkommer reseersättning.

 

hiit

HIIT pass inomhus med olika redskap. Ett pass som innehåller både kondition och styrka.

 

HIIT hemsidan 2016

HIIT utomhus med bildäck och kroppen som redskap. Tufft intervallpass.

 

Kontakta mig för övrig information och offert.

*Coach CamOn på Instagramcoach_camon

*Coach CamOn kan du följa på Facebook SIDACoach CamOn

 

? 070 – 475 71 41
camilla@coachcamon.nu